Slaviero

Och ett glas rödvin till kanske?

Kategori: Allmänt

Min mamma har två stycken systar, de är alltså mina mostrar. Lisa och Lotta. Förmodligen är de världens bästa mostrar, men också, världens knäppaste.
 När alla tre systrar är samlade på samma ställe (tex, jul, födeledagar eller nån kryssning...) så har de en tendens att tjata om saker, då menar jag inte, tjata om saker som folk behöver göra eller så utan att om de har kommit på en "bra" sak att prata om så bara vägrar de släppa just det ämnet.
Minns ett tillfälle väldigt väl, tror det var någons födelsedag vi firade då och på nått vis så dök ämnet "kräftpaj" upp (möjligtvis att vi kanske åt det då)


Mamma: Åh, vad gott med kräftpaj!

Lotta: Ja, jag har gjort den själv!

Lisa: Vet ni vad som skulle passa bra till kräftpajen.... ETT GLAS RÖDVIN!

Mamma och Lotta: ÅH JA, RÖDVIIIN!

Mamma: Rödvin och kräftpaj, passar ju perfekt!

Lotta: Ja, lite paj och lite vin!

Lisa: Ja, det vore ju gott med ett glas rödvin till.

Mamma: Ja, det skulle ju passa perfekt till kräftpajen!

Lotta: Ja, perfekt med rödvin.

Mamma: Ja, till kräftpajen!

Lisa: Ja, kräftpaj är ju så gott!

Lotta: Och passar sååå bra till rödvin.

Mamma: Ja, guuuud vad gott! Kräftpaj och rödvin!

Och så håller de på tills ämnet är disikerat till atomer... eller iaf tills någon av oss kusiner skriker att vi aldrig någonsin kommer att glömma att rödvin passar förträffligt bra i hop med kräftpaj..





Tur att de är söta iaf, då kommer man undan med mycket :) <3

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Hahahaha! så jävla glad att jag halkade in på din blogg såhär på kvällskvisten, garvar ögonen ur mig!

    2011-09-12 | 22:35:42
    Bloggadress: http://nubbly.wordpress.com
  • IDA säger:

    Hahahah åh! Men du Lollo, vet du vad jag tänkte på... den där kräftpajen Lotta gjorde, tror du inte att den skulle passa utmärkt till rödvin? Kom att tänka på det bara sådär.

    2011-10-10 | 22:17:57
    Bloggadress: http://bad-ass.se

Kommentera inlägget här: