Slaviero

Zumba, steg för steg

Kategori: Allmänt

Jag har fått nått jävla attackryck och fått för mig att jag ska börja på nått som heter gymmix.... Gymmix är olika gruppass som man kan vara med på. 
I måndags provade vi zumba. Vi talade om för instruktören att vi var nybörjare, hon sa att det inte var några problem men att hon skulle köra på rätt fort eftersom att de övriga i gruppen började för flera veckor sen. Jag borde redan då anat oråd. 
 
19.10: Passet drar i gång med uppvärmning. 
 
19.15: FLÅS FLÅS FLÅS! Uppvärmning my ASS!! 
 
19.20: Känner blodsmaken in munnen. Instruktören skriker: BRA! VI TAR EN TILL UPPVÄRMNINGSLÅT SÅ ALLA BLIR RIKTIGT VARMA. Jag försöker skratta men ur min mun kommer bara ett väsande ljud..
 
19.30: Jag flaxar vidare i ett desperat försök att efterlikna alla uppvärmningsrörelser. Frukar de kommande zumbamovesen. 
 
19.40: DAGS FÖR ZUUUUUUMBA! Vrålar instruktören, och knäpper på en låt som har så snabb takt att jag inte ens uppfattar någon melodi.
 
19.42: HÖGER, VÄNSTER, ARMAR UPP, ARMAR NER, UP, DOWN, SLIDE, DUUUUUTT, AFRIKANSKAARMAR! Jag fattar noll....
 
19.50: Låten tar slut. VILA, tänker jag. NY HETSIGTOKTAKTSLÅT, tänker instruktören. 
 
19.55: VAAAAAAAAAAAAAATTEN. Jag gör vad som helst för VAAAAAAAATTEN!
 
20.00: Använder hela min hjärnkapacitet åt att försöka klura ut hur ett "sambasteg" ska se ut. 
 
20.03: Lyckas pricka in movesen: Afrikanska armar och dra, dra, dubbeldra. YES!! 
 
20.05: FAN, kommer av mig igen. 
 
Vi får sen dansa till en "lugn" låt som avslutning och sen är det stretching. 
 
I kväll är det powerstep på träningsschemat. Ordet "power" skrämmer mig en aning. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: