Slaviero

En vadåtjej?

Kategori: Allmänt

Denna lista ses ofta på facebook just nu, känner bara att jag som "hästtjej" har några invändningar..


SANNINGEN ÄR:

Att leva med en hästtjej innebär..

att hon älskar dig, men aldrig på en odelad förstaplats. -Okej okej, denna kan jag hålla med om fast å andra sidan så älskar jag ju faktist mina föräldrar och min katt och mina kompisar också.. Undra hur det är med icke "hästtjejer"??
 
att fredagsmys antagligen är fredagsfrys i ett ouppvärmt ridhus. Haha, åh jesus! Jag ligger hellre i soffan med godis och chips än att få frostskador i ett ridhus.

att hennes moderskänslor är högt utvecklade fastän hon drar en häst i ett grimskaft bakom sig istället för att putta en barnvagn framför sig. Eller att du gör det ena och hon det andra. - Haha, åhh vad kul! Jag är ju vääääääldigt moderlig! Eller så är jag ett förvuxet barn.. nått av det var det iaf.   

att hon hellre åker på hoppmeeting i Avesta och bor i bilen. än en på en shoppingweekend i Barcelona. Eh, nej?!

att hon hellre lägger ett par tusen på en ledbehandling på hästen än ett par hundra på en ansiktsbehandling till sig själv. Okej, erkänner mig besegrad igen, denna kan faktiskt stämma... crap.

att hon inte säger "Älskling, vänta är du snäll" utan bryskt drar dig i tröjan och säger "Prrrrroo, stanna!" Jag skulle aldrig prrrrroooa min pojkvän, ALDRIG! Av det enkla skälet att han aldrig skulle lyssna på det. Prova -STANNA POJKVÄNSUSLING! Det är garanterat mer effektivt.

att hon tycker att det är viktigare med en kille med dragkrok på bilen än en kille med drag i bilen. Det som känns lite mer prio är väl kanske ett körkort till att börja med (Hint Anders, hiiiint)

att hon prioriterar att mocka rent i stallet före att bädda rent i sängen. Här är väl grejen lite mer att man MÅSTE mocka åt hästen oftare än att bädda sängen. Man har ju inte så mycket att välja på liksom.. jag brukar ju inte bajsa i min säng.

att hon lusläser hästannonser på samma sätt som du kollar bilannonser. Skillnaden är att hon kan "råka" köpa en som är lite trasig, bara för att den var söt och hon tyckte synd om den. Nä, det gör hon inte för hon råkar nämligen ha världens bästa häst redan och förresten så måste hon spara pengar till stundande partytillfälle.

att du tycker att du är grym för att du tar femtio i bänkpress, medans hon kan rulla trehundrakilo ensilagebal, skjuta en överfull skottkärra, äta middag och prata i telefon samtidigt. Inte en chans att min man skulle ta 50 kg i bänk.. Och jag hatar att äta mat och prata i telefonen samtidigt, man blir ju så jädra flåsig. De andra är dock en baggis!



Men vad vet jag? Jag kanske inte är någon "riktig hästtjej"

GNÄGG MINA KAMRATER, GNÄGG!

Kommentarer

  • Anders säger:

    Jag tycker det är underbart att leva med MIN hästtjej! <3

    2012-01-12 | 14:55:23
    Bloggadress: http://huvudlaktarn.blogspot.com
  • IDA säger:

    Stjärtålen kan DÖ!!

    Och whats up with ljudet ålarna gör!?!?! ryyyyyser

    2012-01-20 | 11:53:30
    Bloggadress: http://bad-ass.se

Kommentera inlägget här: